Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Keel ja kirjandus”

Nädalatundide maht: 19

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. Mõistab rahvapärimust ja kultuuri mitmekesisust
  • 2. Väärtustab eesti keelt
  • 3. Omandab eesti keele lugemistehnika
  • 4. Loeb eesmärgistatult eri allikatest ja keskkondadest
  • 5. Kirjutab eesmärgistatult eri liiki tekste käsikirjaliselt ja arvutil eri keskkondades
  • 6. Väljendab end selgelt ja asjakohaselt suuliselt ning kirjalikult
  • 7. Analüüsib individuaalsete võimete piires eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste
  • 8. Tunneb eri tüüpi ja liiki tekstide ülesehitust ning mõistab nende sisu
  • 9. Kujundab lugemise kaudu esmaseid hoiakuid ja tõekspidamisi, väärtustab lugemist.

Õpitulemused

  • 1. Osaleb aktiivselt ja mõtestatult õppeprotsessis
  • 2. Kuulab eesmärgistatult, väljendab oma mõtteid
  • 3. Kasutab suhtlemisel eakohast ja sobivat kõne- ja kirjakeelt, arvestab suhtlemisel partneriga
  • 4. Eristab helisid, hääli ja häälikuid
  • 5. Omandab lugemistehnilise vilumuse ja teadliku lugemisoskuse
  • 6. Sooritab kirja eelharjutusi, arvestab etteantud juhendi ja juhendamisega
  • 7. Tunneb joonis- ja kirjatähti, kasutab õigeid tähekujusid, kirjutab loetava käekirjaga
  • 8. Loeb ja eristab eri liiki tekste, analüüsib teksti ülesehitust, keelekasutust ja sisu, avaldab selle kohta arvamust
  • 9. Sõnastab teksti kohta küsimusi ja esitab vastuväiteid, teeb teksti põhjal märkmeid, võrdleb tekste omavahel
  • 10. Jutustab kuuldust, nähtust ja loetust, vajaduse korral kasutab juhendi abi
  • 11. Kirjutab mõtestatud lauseid, jutustavaid ja kirjeldavaid tekste
  • 12. Kirjutab õpitud keelendite ja keelereeglite piires õigesti ning loetava käekirjaga, vormistab kirjaliku töö korrektselt
  • 13. Vormistab lihtsama kirjaliku töö arvutis, järgib õpitud keelereegleid
  • 14. Valib ja loeb sobivaid tervikteoseid nii eesti kui ka maailma lastekirjandusest, kasutab raamatukogude infosüsteemi
  • 15. Kujundab lugemise kaudu oma mõtte- ja tundemaailma, jagab lugemiskogemusi
  • 16. Rikastab lugemise kaudu oma sõnavara, kasutab sõnaraamatuid ja leiab sõnaartiklist vajalikku teavet