Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kehaline kasvatus”

Nädalatundide maht: 8

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. On omandanud erinevaid liikumisoskusi ja -kogemusi
  • 2. Sooritab kehalisi võimeid arendavaid tegevusi ning teab liikumise ja toitumise seost tervisega
  • 3. On igapäevaselt kehaliselt aktiivne
  • 4. Teab, et liikumine on kultuuri osa, ning on kogenud liikumisega seotud tegevuste loomist
  • 5. On omandanud kogemuse vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavatest tegevustest ning emotsioonide märkamisest

Õpitulemused

Liikumisoskused

  • 1. Kasutab edasiliikumisoskusi eri keskkondades, harjutustes, liikumismängudes ja tantsus, rütmis ja muusika saatel, koostöös paarilise ning rühmaga
  • 2. Liigub edasi vahendil harjutustes ja liikumismängudes
  • 3. Teab esmast liikumisvahendi hoidmis- ja hooldusvajadust
  • 4. Käsitseb vahendit harjutustes, liikumismängudes ja teiste oskuste arendamiseks
  • 5. Oskab ujuda, sh sukelduda, veepinnal hõljuda, rinnuli- ja seliliasendis kokku 200 meetrit edasi liikuda
  • 6. Hindab adekvaatselt oma võimeid vees ja rakendab eakohaseid veeohutusalaseid oskusi
  • 7. Hoiab tasakaalu asendites, liikumistel ja nende kombinatsioonides
  • 8. Korrigeerib kehahoidu õpetaja juhtimisel
  • 9. Arvestab peamisi turvalisuse ja ohutu liikumise põhimõtteid ning saab aru erinevate liikumisviiside puhul vajaliku turvavarustuse kasutamise põhjustest
  • 10. Arvestab tegevustes kaaslasi
  • 11. Annab tagasisidet enda liikumisoskuste ja -ohutuse kohta etteantud kirjelduse alusel
  • 12. Toob näiteid erinevate liikumisoskuste kohta

Tervis ja kehalised võimed

  • 1. Osaleb aktiivselt kehalisi võimeid arendavates mängudes ja harjutustes
  • 2. Nimetab kehalisi võimeid
  • 3. Mõõdab enda kehalisi võimeid õpetaja juhendamisel
  • 4. Teab liikumise ja toitumise olulisust tervisele

Kehaline aktiivsus

  • 1. Teab, kui palju ja milleks peab kehaliselt aktiivne laps iga päev liikuma
  • 2. Märkab liikudes südamelöögisageduse ja enesetunde muutust
  • 3. Sooritab liikumiseks ettevalmistavaid ja taastumist toetavaid tegevusi õpetaja juhendamisel
  • 4. Märkab abi vajamist tunnis ja kutsub abi ohuolukorras

Liikumine ja kultuur

  • 1. Loob midagi liikumisega seotult
  • 2. Kirjeldab kogemust, mille ta on saanud väljaspool kooli toimunud liikumisüritusel osalejana, vaatlejana või vabatahtlikuna
  • 3. Teab ja järgib üldiselt ausa mängu põhimõtteid
  • 4. Teab Eesti sportlasi ning tantsu ja liikumisega seotud kultuuriüritusi
  • 5. Teab ning järgib isiklikku hügieeni ja ohutusnõudeid
  • 6. Riietub liikumiseks sobilikult
  • 7. Teab, mis võimalusi pakub liikumiseks looduskeskkond
  • 8. Oskab liikuda tuttavas keskkonnas, määrates asukohta ja suunda
  • 9. Tantsib üksi, paaris ja rühmas
  • 10. Avastab liikumisvõimalusi tantsu kaudu

Vaimne ja kehaline tasakaal

  • 1. Sooritab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavaid tegevusi õpetaja juhendamisel
  • 2. Märkab õpetaja juhendamisel emotsioone ja nendega toimetulemist soodustavaid tegevusi