Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kehaline kasvatus”

Nädalatundide maht: 8

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. On omandanud mitmekülgseid liikumisoskusi ja -kogemusi
  • 2. Sooritab kehalisi võimeid arendavaid ja neile tagasisidet andvaid tegevusi ning mõistab liikumise ja toitumise seost tervisega
  • 3. On korrapäraselt kehaliselt aktiivne ja teab tervisliku liikumise põhimõtteid
  • 4. Mõistab ja kogeb liikumise ja kultuuri seost ning ennast liikumisega seotud tegevuste loojana
  • 5. Teab vaimset ja kehalist tasakaalu ning emotsioonide juhtimist soodustavaid tegevusi

Õpitulemused

Liikumisoskused

  • 1. Kasutab edasiliikumisoskusi eri keskkondades, harjutustes, liikumismängudes, spordialadel ning tantsus, rütmis ja muusika saatel, koostöös paarilise ning rühmaga
  • 2. Liigub edasi vahendil muutuvas keskkonnas
  • 3. Rakendab esmaseid liikumisvahendi hooldusvõtteid
  • 4. Käsitseb vahendit liikumiskombinatsioonides, mängudes, lihtsustatud sportmängudes ja teiste oskuste arendamiseks
  • 5. Koostab kehaasendite ja liikumiste kombinatsioone
  • 6. Rakendab oskusi kehahoiu ja -asendite hoidmiseks
  • 7. Rakendab turvalisuse ja ohutu liikumise põhimõtteid
  • 8. Analüüsib enda tegevust rühmas tegutsejana
  • 9. Analüüsib enda liikumisoskusi, -ohutust ja turvavarustuse kasutamist
  • 10. Teab liikumisoskusi liikumisharrastuses

Tervis ja kehalised võimed

  • 1. Seostab kehalisi võimeid arendavaid tegevusi ja harjutusi
  • 2. Seab lühiajalisi eesmärke kehaliste võimete arendamiseks enda mõõtmistulemuste põhjal
  • 3. Arendab enda kehalisi võimeid, lähtudes seatud eesmärgist
  • 4. Analüüsib õpetaja juhendamisel enda kehalisi võimeid tervise seisukohalt ja eesmärgi saavutamist
  • 5. Mõistab liikumise ja toitumise tähtsust tervisele

Kehaline aktiivsus

  • 1. Teeb kindlaks enda igapäevase kehalise aktiivsuse ja analüüsib seda
  • 2. Plaanib kehalist aktiivsust igapäevastesse tegevustesse
  • 3. Mõõdab enda südamelöögisagedust
  • 4. Kasutab tehnoloogilisi ja/või isiklikke vahendeid, et hinnata enda kehalist aktiivsust
  • 5. Sooritab liikumiseks ettevalmistavaid ja taastumist toetavaid tegevusi
  • 6. Teab peamisi liikudes juhtuda võivaid vigastusi ja esmast käitumist nende korral

Liikumine ja kultuur

  • 1. Loob midagi liikumisega seotult ja annab selle kohta tagasisidet
  • 2. Arutleb kogemuse üle, mille ta on saanud väljaspool kooli toimunud liikumisüritusel osalejana, vaatlejana või vabatahtlikuna
  • 3. Teab ja rakendab ausa mängu põhimõtteid ning sellega seotud väärtusi
  • 4. Teab rahvusvahelisi sportlasi ning tantsu ja liikumisega seotud kultuuriüritusi
  • 5. Mõistab isikliku hügieeni ja ohutusnõuete olulisust ning järgib neid
  • 6. Riietub liikumiseks sobilikult, arvestades keskkonda ja tegevuse eripära
  • 7. Avastab looduses liikumise võimalusi
  • 8. Oskab liikuda linnas ja/või looduses, määrates asukohta ning suunda
  • 9. Tantsib üksi, paaris ja rühmas
  • 10. Mõistab pärimustantsu ja nüüdisaegsete tantsude rolli kultuuris
  • 11. Avastab tantsukultuuri eneseväljendusvormina

Vaimne ja kehaline tasakaal

  • 1. Sooritab õpetaja toetusel vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavaid tegevusi
  • 2. Kirjeldab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavate tegevuste mõju endale
  • 3. Märkab õpetaja toetusel emotsioone ja nendega toimetulemist soodustavaid tegevusi