Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kunstiained”

Nädalatundide maht: 4.5

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. Kirjeldab visuaalseid pilte, jooniseid ja sümboleid oma kogemuse piires
  • 2. Teab kujutiste kasutamise ja jagamise head tava
  • 3. Kavandab lihtsamaid ülesandeid disainis ja loomes kestlikult
  • 4. Teeb kahe- ja kolmemõõtmelisi töid spontaanselt ning kavandades, kasutades eri tehnika- ja töövõtteid
  • 5. Kirjeldab lühidalt enda tööd ja tulemust

Õpitulemused

Väljaselgitamine, teadmine, mõistmine

  • 1. Uurib ja selgitab visuaalseid pilte, jooniseid ning sümboleid (nt õpetaja valikul: sildid, liiklusmärgid, kaardid, õpikute illustratsioonid, multifilmide ja arvutimängude pildiline külg, mänguasjade väljanägemine ja roll, reklaam linnaruumis ja meedias, riietus, kaupluste vaateaknad, veebikeskkonnad) oma kogemuse piires
  • 2. Nimetab visuaalteose tähtsamaid tunnuseid, lähtudes ülesandest (tehnika, vorm, värv, kompositsioon, meeleolu, sisuelemendid)
  • 3. Leiab muuseumis, galeriis õpetaja abiga näituse mõistmiseks vajaliku info;8
  • 4. Teab säästlikkuse ja kestlikkuse tähtsust
  • 5. Uurib õpetaja abiga esemete vormi ja otstarbe seoseid
  • 6. Teab, kes on autor
  • 7. Ei tee digitaalkujutiste salvestamise ja edastamisega kellelegi kahju

Plaanimine ja ideede arendamine; loomine

  • 1. Teeb kahe- ja kolmemõõtmelisi kunstitöid spontaanselt, kasutades lihtsamaid tehnikaid ja töövõtteid
  • 2. Lahendab disainiprotsessi lihtsamaid ülesandeid, esitades nii verbaalselt kui ka visuaalselt oma ideede lahendusi

Refleksioon, analüüs ja kriitika

  • 1. Kirjeldab visuaalteose vaatlemisel tekkinud isiklikke seoseid (See oleks justkui.... See meenutab mulle....)
  • 2. Kirjeldab ette antud küsimustele toetudes enda tööd ja mõtestab valminud tööd: mida ma tegin, kuidas ma tegin, miks tahtsin neid vahendeid kasutada, kuidas tulemusega rahul olen, mida õppisin$1