Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kunstiained”

Nädalatundide maht: 6

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. Tunneb rõõmu laulmisest ja pillimängust, omaloomingust ja muusikalisest liikumisest ning muusika kuulamisest
  • 2. Saab esmase ühislaulmise ja koorilaulu kogemuse ning pillimänguoskused
  • 3. Kuulab keskendunult muusikat, enda ja kaaslaste muusikaesitusi ning avaldab selle kohta oma arvamust
  • 4. Mängib loomeideedega ning katsetab musitseerimisel erinevaid muusika väljendusvahendeid
  • 5. Rakendab omandatud muusikateadmisi ja -oskusi muusikategevustes, sh muusikalist kirjaoskust (helivältused, rütmid ja pausid: <noodid ja pausid>; 2- ja 3-osaline taktimõõt; JO- ja RA-astmerida, JO- võti; muusikalised oskussõnad vastavalt valitud teemadele)

Õpitulemused

Laulmine

  • 1. Laulab loomuliku kehahoiu ja hingamise, vaba tooni ja selge diktsiooniga üksi, ansamblis või kooris
  • 3. Laulab eakohaseid laste-, mängu- ja mudellaule, regilaule, kaanoneid, eesti ja teiste rahvaste laule
  • 4. Laulab peast kooliastme ühislaule: „Eesti hümn“ (F. Pacius), „Mu koduke“ (A. Kiis), „Tiliseb, tiliseb aisakell“ (L. Wirkhaus); lastelaulud „Lapsed, tuppa“, „Teele, teele, kurekesed“, „Kevadel“ („Juba linnukesed…“), „Uhti, uhti, uhkesti“, „Emakesele“ (M. Härma), „Rongisõit“ (G. Ernesaks)
  • 5. On laulupidude traditsiooni edasikandja koorilaulja ja/või kuulajana, arutleb suuliselt kogetu üle
  • 6. Mõistab muusikalise kirjaoskuse tähtsust ja rakendab seda lauldes

Pillimäng

  • 1. Rakendab keha-, rütmi- ja plaatpille lihtsamates ostinato’des ja/või kaasmängudes
  • 2. Musitseerib väikekandlel või plokkflöödil esmaseid mänguvõtteid kasutades
  • 3. Mõistab muusikalise kirjaoskuse tähtsust ja rakendab seda pillimängus

Muusikaline liikumine

  • 1. Väljendab muusika sisu ja karakterit liikumise kaudu üksi või rühmas
  • 2. Kasutab liikumisel muusika väljendusvahendeid
  • 3. Tantsib eesti laulu- ja ringmänge
  • 4. Mõistab muusikalise kirjaoskuse tähtsust ja rakendab seda liikumisel

Muusikaline omalooming

  • 1. Rakendab omaloomingus muusika väljendusvahendeid (meloodia, rütm, tempo, tämber, dünaamika)
  • 2. Loob lihtsaid rütmilis-meloodilisi kaasmänge keha-, rütmi- ja plaatpillidel
  • 3. Improviseerib astmemudelitele tuginedes
  • 4. Loob lihtsamaid tekste (liisusalme, regivärsse, laulusõnu jne)
  • 5. Kasutab loovliikumist muusika meeleolu väljendamisel
  • 6. Väljendab muusika meeleolu kunstitöödes
  • 7. Mõistab muusikalise kirjaoskuse tähtsust ja rakendab seda omaloomingus

Muusika kuulamine

  • 1. Kirjeldab kogetud muusikaelamusi ning avaldab nende kohta arvamust suuliselt või muul looval viisil
  • 2. Kirjeldab, iseloomustab ning võrdleb kuulatava laulu või muusikapala meeleolu ja karakterit, kasutades õpitud oskussõnavara ning muusika väljendusvahendeid (meloodia, rütm, tempo, tämber, dünaamika)
  • 3. Eristab ja iseloomustab kuuldeliselt vokaal- ja instrumentaalmuusikat, sh muusikažanre (marss, valss, polka)
  • 4. Otsib infot erinevatest etteantud allikatest, eristab kõla ja välimuse järgi eesti rahvapille ning kirjeldab neid